Autostrazile din Germania (Deutsche Autobahnen)

Reteaua de autostrazi din Germania are o lungime totala de 12800 km (anul 2011) fiind pe locul cinci in lume, dupa retelele de autostrazi din SUA, China, Canada si Spania, raportata la lungimea lor.

autostrazi-germania

Reteaua de autostrazi din Germania.

Pe autostrazile din Germania (Bundesautobahn, plural Bundesautobahnen, sau prescurtata BAB) nu exista limita de viteza, dar se recomanda ca viteza sa nu depaseasca 130 km/h.

Denumiri si numerotări

Toate autostrazile din Germania sunt indicate cu litera A (de la „Autobahn”) urmata de un spatiu liber si un numar (de exemplu A 8). Principalele autostrazi care traverseaza Germania au un singur numar.

Autostrazile mai scurte, regionale (de exemplu cele care leaga doua orase mari din Germania) sunt indicate prin doua numere (de exemplu A 24 Berlin-Hamburg).

Sistemul de numerotare este urmatorul:

• A 10 – A 19 sunt in estul Germaniei (Berlin, Saxonia-Anhalt, parti din Saxonia si Brandenburg).
• A 20 – A 29 sunt in nordul si nord-estul Germaniei.
• A 30 – A 39 sunt in Saxonia Inferioara (nord-vestul Germaniei).
• A 40 – A 49 sunt in zona Rhine-Ruhr.
• A 50 – A 59 sunt deasemenea in zona Rhine-Ruhr.
• A 60 – A 69 sunt in Rhineland-Palatinate, Saarland si Hesse.
• A 70 – A 79 sunt in Thuringia, nordul Bavariei si parti din Saxonia.
• A 80 – A 89 sunt in Baden-Württemberg.
• A 90 – A 99 sunt in (sudul) Bavariei.

Exista autostrazi cu o lungime foarte mica, construite pentru traficul local (de ex. drumurile inel A 555 Koln-Bonn), care au in mod obisnuit trei cifre.

Prima cifra, depinzand de regiune, este conform sistemului de numerotare de mai sus.

Rutele est-vest au intotdeauna numere pare, rutele nord-sud au intotdeauna numere impare.

Limitari de viteza pe autostrazile din Germania

Autostrazile din Germania sunt printre putinele drumuri din lume care nu au restrictii de viteza pentru autoturisme si motociclete.

Limitarile de viteza se aplica la jonctiuni si alte puncte periculoase, cum ar fi portiuni in constructie sau reparatie.

Limitarile de viteza pe portiunile care nu sunt in constructie sunt in general la 100 km/h, 120 km/h si 130 km/h.

Limitarile de viteza pe portiunile in constructie sunt la 80 km/h, 60 km/h si chiar 40 km/h.

Mai pot fi limitari de viteza pe portiunile de autostrada cu carosabilul umed sau pentru a reduce poluarea sonora pe timpul noptii (de obicei intre orele 22 – 6:00). Unele limitari sunt impuse pentru a reduce poluarea aerului.

In mod obisnuit, duminica si in zilele de sarbatoare, pe autostrazile din Germania, autocamioanele nu au voie sa circule pe autostrada inainte de ora 22:00, exceptie facand autocamioanele care transporta produse perisabile sau alte exceptii cum ar fi vehiculele militare.

Vehiculele care nu pot circula cu o viteza mai mare de 60 km/h nu au voie sa circule pe autostrada.

In general, nu exista viteza minima pentru circulatia pe autostrada, dar conducatorii de autovehicule nu au voie sa conduca prea incet (de exemplu, sub 80 km/h pe portiunile de autostrada unde nu exista limita de viteza), deoarece acest lucru ar conduce la o perturbare semnificativa a traficului.

Drumuri cu taxa

Pentru camioanele grele (cu o greutate mai mare de 12 tone), exista un sistem de taxare pe autostrazile din Germania. Sistemul de taxare foloseste transmitatori montati pe autovehicule si un sistem de senzori montati pe autostrada. Taxa este calculata in functie de ruta, in functie de clasa de poluare a vehiculului, de greutatea lui si numarul de axe al vehiculului.

Anumite vehicule, cum ar fi cele de urgenta sau autocare, sunt exceptate de la taxa.

Taxa medie este de 0,15 euro/km. (2007)

Legi si reglementari pentru traficul pe autostrazi

Reteaua de autostrazi din Germania este patrulata de masini si motociclete de politie nemarcate, echipate cu camere video. Reglementarile includ următoarele:

• Banda din dreapta trebuie sa fie folosita numai atunci cand este libera, iar banda din stanga este folosita in general pentru depasire, cu exceptia faptului cand traficul este prea dens pentru a justifica folosirea numai a benzii din dreapta.

Conducatorii auto care folosesc banda din stanga pentru perioade de timp mai lungi cand celelalte benzi sunt libere pot fi amendati de Autobahnpolizei (politia autostrazii).

• Fortarea conducatorilor auto care conduc cu o viteza mica pe banda din stanga sa schimbe banda (chiar daca ei o folosesc incalcand legea), de exemplu prin semnalizarea cu lumini sau mersul foarte aproape de masina din fata (tailgating), pot fi considerate constrangere si trebuiesc evitate.

• Depasirea pe partea dreapta este strict interzisa, cu exceptia blocajelor sau ambuteiajelor din trafic.

Pana la viteza de 60 km/h este permis sa se depaseasca autoturismele pe partea dreapta daca diferenta de viteza nu este mai mare de 20 km/h, sau vehiculul de pe banda din stanga este oprit. Acesta manevra nu se considera depasire.

Chiar daca vehiculul depasit ocupa nepermis banda din partea stanga, nu este o scuza acceptabila pentru depasirea pe partea dreapta; in astfel de cazuri politia va opri si amenda amandoi conducatorii. Totusi, uneori se fac exceptii de la aceasta regula.

• In ambuteiaje, conducatorii trebuie sa formeze o banda de urgenta pentru a permite serviciilor de urgenta sa ajunga la locul accidentului.

• Pe autostrada, este ilegal să se oprească indiferent de motiv, exceptii facand urgentele si atunci cand acest lucru este inevitabil, cum ar fi ambuteiajele sau implicarea intr-un accident.

• A ramane fara combustibil se considera a fi o intamplare care poate fi evitata intrucat, prin lege, exista statii de alimentare la fiecare 50-55 km.

Conducatorii de autovehicule aflati in aceasta situatie pot fi amendati sau li se poate retine permisul pe o durata de maxim 6 luni.

In unele cazuri (daca exista un pericol direct la viata participantilor la trafic sau asupra proprietatii (vehicule sau infrastructura autostrazii) ramanerea fara combustibil pe autostrada poate fi considerata infractiune si conducatorul este pasibil de inchisoare pana la 5 ani.

• In Germania, in caz de accident sau alt eveniment care sa impuna acest lucru, este o datorie a conducatorilor de vehicule sa acorde primul ajutor.

In cazul unui accident, conducatorii de vehicule trebuie sa opreasca si sa acorde ajutor in masura in care acest lucru este posibil. Doctorii, chiar daca nu sunt germani sau nu traiesc in Germania, sunt obligati sa opreasca si sa ajute, daca o ambulanta nu este deja la locul respectiv.

• In Germania, instruirea pentru acordarea primului ajutor este obligatorie pentru a putea obtine permisul de conducere.

• In anul 2006, amenzile pentru condusul prea aproape fata de vehiculul din fata (tailgating) au crescut.

La viteze de peste 100 km/h, pastrarea unei distante mai mici de 30% din distanta minima recomandata (care ar trebui sa fie de 100 m sau mai mare pentru viteze mai mari) are drept consecinta suspendarea permisului de conducere al conducatorului care incalca aceste reglementari, suspendare care poate fi pana la 3 luni.

La depasirea pe partea dreapta, sau pe banda de urgenta, amenda nu este atat de mare ca la condusul prea aproape fata de vehiculul din fata (tailgating).

Soferii straini sunt amendati pe loc, permisul confiscat (desi, nu atat de frecvent ca retinerea permisului la cetatenii germani), iar actele masinilor care sunt inchiriate sunt anulate (cel care inchiriaza masina pierde de asemenea toate asigurarile).

• Este legal de a semnaliza cu farurile pentru a indica intentia de depasire, dar si in acest caz trebuie mentinuta o distanta corespunzatoare fata de vehiculul din fata.

• Conducerea la o distanta prea mica fata de vehiculul din fata sau semnalizarea cu farurile in mod constant sau repetat, este considerata contraventie, si conducatorul in cauza poate fi amendat.

In cazuri extreme, acest lucru poate fi considerat infractiune si conducatorul poate fi arestat si judecat, iar sentinta poate fi de pana la trei ani de inchisoare.

• Cauciucurile trebuiesc sa corespunda cu viteza maxima a vehiculului; sunt permise cauciucurile de iarna (mud + snow) pentru viteze mici (adica, mai ieftine decat cauciucurile de viteza mare), dar conducatorul vehiculului trebuie sa aiba un autocolant care sa indice viteza maxima admisa.

• In timpul lunilor de iarna, cauciucurile de iarna sunt obligatorii. M + S (mud and snow sau all-season) sunt acceptate.

Nerespectare acestor reglementari conduc la consecinte juridice in cazul unui accident, consecinte care vor duce la probleme cu acoperirea data de asigurare.

 

You may also like...

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.